| « 3.6.2020 Melkein Haltialassa | 30.05.2020 Lauantaiajelulla » |
Kaikki motoristit ovat jo käyneet Pilpalassa sijaitsevassa Cafe Lättiksessä, motoristiystävällisessä kahvi/ruokapaikassa. Niinpä minäkin ajelin siihen suuntaa, jotta voisin edes sanoa ajaneeni siitä ohi.
Ensin Hyrylään, Tuusulanjärven rantaa Järvenpään Kaakkolaan, josta Vanhakylään ja Jäniksenlinnaan, josta Hermanniin ja Jokelan ohi kohti Hyvinkäätä. Ajoin Porvoo-Hankotietä 130-tien liittymään ja sitä pitkin Hyvinkään ramppiin, josta Kytäjälle. Sitten Läyliäinen ja kohti Karkkilaan, mutta kyltin opastamana osasin kääntyä Pilpalaan johtavalle tielle. Pilpalassa ensin tuli Karkkilan tiehaaraa, mutta samassa näin, että aukean toisessa reunassa pönötti Lättis. Piha oli aivan pistettynä moottoripyöriä ja motoristeja, joten hiukkasen hidastin ja tarkkailin paikkaa, mutta jatkoin pysähtymättä matkaa ajatellen, että piakkoin kuitenkin päädyn tienristeykseen josta pääsen Karkkilaan...
Sain ajella aika pitkään ennenkuin tulin isommalle tielle, mutta tienreunassa olevissa kylteissä näytettiin matkat Forssaan ja Riihimäelle?? Tästä ja juuri ennen risteystä tienreunassa pysähtyneenä olleen motoristin moikkauksesta minulta meni pasmat sekaisin ja vaihteeksi jäi kolmonen, joten kun yritin lähteä risteyksestä, stumppasin moottorin ja oli ihan vähällä etten kaatanut taas koko vehettä. Niska punottaen naputin vaihteen ykköselle ja suoriuduin matkaan, valitsin suunnaksi Forssan, mutta muutaman kilometrin jälkeen pysähdyin ja kysyin Svetlanalta reittiä Karkkilaan.
Myöhemmin reittiäni kartasta tutkien totesin, että olin ajanut, kuten tien viitoista huomasinkin, Räyskälän ohi Vojakkalaan. Reitti johti sitten Tammelan ohi ja hienoa saaritietä Lepistöön ja Porrakseen. Sieltä kohti Someroa, mutta kun päästiin 2-tielle niin sitä ajoin Karkkilaan, kävin tankkaamassa ja jatkoin Nummelaan, josta pohjoiseen kunnes Selkin viitta tuli näkyviin, sittenhän on Nummenpää, Perttula, Nurmijärvi, Palojoki, Hyrylä ja kotona taas